недеља, 25. јануар 2009.

EDGAR ALAN PO, 200 GODINA STRAVE

U ponedeljak 19.01.2009. navršilo se tačno 200 godina od rođenja najgenijalnijeg pisca koji se ikada dublje bavio stravom kao emocijom i koji je, praktično, ustoličio horor žanr kakav danas poznajemo, i po sadržini, i po formi. E. A. Po je, zaista, praotac horor žanra: po snazi uticaja i značaja za žanr on nema ama baš nikakvu konkurenciju. Poovo delo je u fundamentu horora.

Ja, istina, slabo razmišljam u terminima ovozemaljskog kalendara, pa mi je tako promakao značaj baš tog dana. Ipak, u retrospektu, shvatih da sam Poov rođendan itekako značajno obeležio. Naime, upravo 19.01. ove godine predao sam referentu za postdiplomske studije Filozofskog Fakulteta u Nišu ukoričene primerke (5 komada) moje upravo završene magistarske teze na temu GOTSKI MOTIVI U DELU EDGARA ALANA POA! Može li biti prikladnijeg načina za obeležavanje i pamćenje baš tog datuma? Idealno bi bilo da se odbrana zakaže na datum Lavkraftove smrti (15. mart), ali nisam siguran da će sva potrebna procedura biti okončana do tada.

U svakom slučaju, u Politikinom Kulturnom dodatku imate jedan uopšten, uvodni text o Pou, pa nije zgoreg da se podsetimo najosnovnijih fakata:

http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Jednom-jedne-strashne-noci.lt.html

Na fotkama koje ilustruju ovaj moj blog text vidite groblje crkve Sv. Jovana u Providensu, Roud Ajlend, gde je Po voleo da šeta, čita knjige u hladovini i tišini, ili da se noću, krišom, udvara svojoj ljubi Sari Heleni Vitmen. Oštrooki posmatrač možda zapazi i jednog ghoula među prastarim nadgrobnim spomenicima (klikni da vidiš veću sliku). Na mestu gde stojim pored ružičnjaka porodične kuće Vitmenovih pre 160ak godina stajao je Po i potajno dozivao Saru kako bi se potom našli na groblju, budući da su se njeni protivili njihovoj vezi.

Нема коментара:

Постави коментар