петак, 12. март 2010.

MARGITA je MRTVA - INTERVJU


iLEGALNE eMOCIJE & MARGITAjeMRTVA

NIŠ

KLUB FEEDBACK

SUBOTA 13.03.2010.

22H

200 DIN UPAD

biće čelzi devojke, electro-punk i još koješta.


povodom ovog nastupa, iz svojih ghoul-arhiva iskopao sam ovaj intervju sa MARGITOM od pre nekoliko godina, ali još uvek svež ko duša, i večito aktuelan!

dakle - jedan od retkih niških elektronskih bendova po prvi put govori za jedno lokalno glasilo!

MARGITA JE MRTVA vam otkriva: ko je, kakva je, šta je i zašto je!

Razgovor vodio: Dejan Ognjanović


-KAKO JE POČELO TVOJE BAVLJENJE MUZIKOM? (RANIJI PROJEKTI ITD.)


U leto '98. mi je u bašti Time-a prišao Ivan iz grupe i'm i pitao da li bih hteo da zajedno radimo industrijsku glazbu (poznavali smo se od ranije, pošto smo menjali dosta EBM/dark/industrial diskova, koji su tada bili deficitaran artikal). Ja sam pristao i tako je i'm dobio svoju drugu inkarnaciju (pre toga su bend činili Ivan i Mića, koji su prethodno, zajedno sa Robertom, stajali iza imena pod). i'm je imao nekoliko nastupa, jedan samizdat album, a par pesama je objavljeno na različitim kompilacijama. Inače, detaljna biografija sa diskografijom sastava i'm može da se nađe na web-adresi: http://www.coldtrinity.com/bands/i'm/index.php .

Posle toga sam juna 2001. sa Milicom napravio side-project slapHappy. Uradili smo par snimaka (znam da margitina najbolja drugarica – fast radio poseduje CD sa pomenutim snimcima), no nigde nismo nastupili.

Juna 2003. sam morao da počnem sa otplaćivanjem duga državi (u to vreme sam, iz meni još uvek nejasnih razloga, izgubio kontakt sa Ivanom). Nešto pre toga sam pravio muziku pod banner-om kill, kill, kill for inner peace & mental health. U vojsci sam imao dosta vremena za razmišljanje, pa mi je tako, pored bezbroj zanimljivih ideja (tendencijaTrokut, proizvodne snage, ustaška sekta) pala na pamet i margitajemrtva. 'Skinuo' sam se februara 2004. i otada svoje dečačke snove ostvarujem kroz/preko/kao magi.

-KAKO BI ŽANROVSKI ODREDIO TO ŠTO RADIŠ? KO SU TI UZORI?


Uh...

Moram da priznam da mi je priča oko žanrovskih određenja prilično dosadna, ali 'ajd da ipak probam da margiti nalepim etiketu: minimal-dark-EBM-elektropank-disko-sintpop ... (AU!)

Što se uzora tiče, mogao bih da navedem i, u isto vreme, preporučim par grupa/naslova. Dakle

margita preporučuje:


1. front 242 -tyranny ?for you?

2. teargarden -tired eyes slowly burnin’

3. kirlian camera -the ice curtain

4. static movement -visionary landscapes

5. morthem vlade art photography in things

6. the hacker -reves mécaniques

7. x marks the pedwalk -human desolation

8. lassigue bendthaus -render

9. beograd -remek depo

10. a reminiscent drive -embrace EP

a za one posebno hrabre:


1. borghesia -ogolelo mesto/escorts&models

2. spk -auto da fe

3. nitzer ebb -belief

4. skinny puppy -remission+bites

5. klinik -states

6. current 93/höh -island

7. clock dva -man amplified

8. severe illusion -discipline is reward enough

9. v/a -new deutsch

10. gridlock -further

-KOJA JE MARGITINA IDEOLOGIJA? ČINI MI SE DA SE TVOJI TEKSTOVI, KAO I VIDEO RADOVI KOJI TI PRATE NASTUPE, BAVE VEZOM IZMEĐU SEKSA, POLITIKE I MOĆI, ODNOSNO DA SPAJAJU SADOMAZOHIZAM I TOTALITARIZAM? DA LI JE FAŠIZAM SEKSI?


Uh #2...

Ideologija je reč koja se previše često (i to u najneverovatnijim kontekstima) koristi, tako da je izgubila neko iole jasnije značenje. Zbog toga bih se uzdržao od upotrebe iste. Reći ću samo to da mi je jako zanimljivo da vidim/čujem šta drugi ljudi učitavaju u margitu, koja u tom svojevrsnom odnosu projekcije postaje ogledalo-ogledalce najrazličitijih pogleda na svet, što ne znači da ona ima neki povlašćeni status "slobodno lebdeće" – kao što ogledalo često iskrivljava, čak prenaglašava neke delove lika, tako i margita karikira, ponekad provocira, a katkad se neukusno, grubo i krajnje ozbiljno podsmeva.



Seks, politika i moć verovatno nikad neće prestati da me fasciniraju. Igranje kroz preklapanje, prespajanje i penetriranje elemenata ovog svetog trojstva uvek predstavlja posebno zadovoljstvo koje krepi duh i osvežava telo. Sadomazohizam-totalitarizam je jedna od tih spojki koja se čini posebno pogodnom za estetsku eksploataciju.

Fašizam je tridesetih i četrdesetih godina prošlog veka pokazao svoju privlačnu snagu, tako su mnogi /-e, već posle par zavodničkih pogleda, "pali /-e" (to fall in love, tomber amoureux), a poneke /-i su, bogami, uz isti dolazile /-i i do vrhunca, tako da tu nesumnjivo postoji i seksepil. Valjda zato "svaka žena voli fašistu", a mislim da nema muškarca koji nije bar jednom u mladosti masturbirao uz misaonu sliku moćne fašistice koja mu majčinski miluje pomodrele mošnice. Mmmmmm...

Blitzmädel


es-es devojko

tvoja ljubav - gestapo

führer - on je uvek tu

i u dobru, i u zlu

plave oči - beo ten

trijumf volje - biću njen

uska suknja - vitak stas

arijevski moćan glas

natčovekom biću ja

i gospodar njenog tela

naređuje partija:

budi naša - möja sva

-MARGITA PROLAZI KROZ BROJNE INKARNACIJE: NEKI GOSTI POVREMENO UČESTVUJU U NJENOM RADU (NIKOLA VITKOVIĆ, VLADICA, ITD.), BAREM NA ŽIVIM NASTUPIMA, DOK ISTOVREMENO BROJNE GRUPE (KAO ŠTO SU BLAME, SIGNAL TO NOISE, APPARATCHIK...) RADE REMIXE MARGITINIH PESAMA. KAKO TI GLEDAŠ NA TU FLUIDNOST I POLIVALENTNOST MARGITINIH INKARNACIJA? DA LI MARGITA UOPŠTE IMA NEKO ČVRSTO JEZGRO (STILSKO, IDEJNO, ŽANROVSKO...)?


Mislim da je to što si nazvao fluidnost i polivalentnost Margitinih inkarnacija jako dobra stvar. Saradnja sa različitim ljudima ti najpre ukazuje na mogućnosti i pravce kojih uopšte nisi bio svestan, a isto tako pomaže da ne zapadneš u senilno-samodopadljiv modus stvaralaštva, pa i života uopšte. Najsvežiji primer toga je saradnja sa dva, uslovno rečeno, klasična muzičara pri pripremi najnovijeg nastupa margitajemrtve u niškom klubu Feedback. Njihov muzički background ima jako malo zajedničkog sa mojim – gotovo da se radi o krajnje disparatnim senzibilitetima. No, spoj je izrodio mnogo više od čiste mešavine ili zbira onoga što smo do sada radili – pojavio se nov kvalitet, za koji ću biti slobodan da kažem da je (u najmanju ruku) vrlo interesantan. Još jedan pokazatelj toga da sinteza stvara nešto novo, je i margitina saradnja sa nikolom v. (alone, ilegalne emocije), koji je, kao i magi poklonik kulta električnih zujalica, te, kao takav, donekle deli njen muzički senzibilitet. Finalni proizvod ove kolaboracije je bio, opet, novi zvuk, drugačiji od prethodnih produkata naših udarničkih OUR-a.

Što se tiče tvog pitanja oko margitinog 'jezgra' – mislim da ne bih mogao da ti navedem ideju vodilju, estetički princip ili nešto slično. Mogu da kažem da je fetiš elektronskih oscilacija ono što me stalno podstiče na "nove avanture" i ostaje tačka od koje uvek nanovo krećem.



-KOLIKO TI ZNAČE ŽIVI NASTUPI, I DA LI BI NEKI OD DOSADAŠNJIH IZDVOJIO?


Ranije sam na žive nastupe gledao kao na nužno zlo. Prosto - nije mi se izlazilo pred ljude. Sad više nemam taj problem. Razmena energije sa publikom mi gotovo i godi, posebno ako nešto što sam uradio predstavljam ljudima prvi put. Zbog toga su mi prvi nastup na beogradskoj Akademiji, prvi nastup u niškom Feedback-u i prošlogodišnji nastup na Exitu posebno dragi.

Inače, detaljnije informacije o svim dosadašnjim nastupima, kao i fotografije sa istih, mogu da se nađu na margitinoj web stranici: http://margitajemrtva.coldtrinity.com.

-DA LI NA NIŠKOJ SCENI IMA SLIČNIH GRUPA, I DA LI UOPŠTE OVDAŠNJA PUBLIKA UME DA ADEKVATNO ISPRATI OVAKVU MUZIKU?


Znam za još jedan niški sastav elektronske provenijencije – figurative theatre (sa kojim je svojevremeno trebalo da bude realizovano split izdanje "Elektronska Industrija Niš"), ali nisam siguran da i dalje postoji. Možda bi trebalo da pomenem Romantične boje i Trivaliu, koji su još osamdesetih godina prošlog veka (u Nišu) pravili elektronsku muziku i tako utabali put za margitu. Koga nešto više interesuje tadašnja niška elektronska scena, može da pročita intervju sa cveletom iz romantičnih boja na: http://www.coldtrinity.com/archives/interview_reader.php?event=romanticneboje&target_path=interviews (ovo izgleda mnogo komplikovano za ukucati, pa mislim da je jednostavnije ovako: idite na www.coldtrinity.com , kliknite na "interviews", pa onda na "Romantične boje" i na vašem ekranu će se pojaviti cveletova priča).

Niška publika je odlično ispratila margitu – sva tri puta (koliko je ova nastupala u Nišu do sada) lokalna publika joj je ulila novu nadu i nesebično davala snagu da nastavi svoju pravednu borbu. Na jednoj svirci u Nišu je bilo i par fanova iz Beograda. Jedan od njihovih komentara je bio da "beogradska publika ima šta da nauči od niške".

-KAKO SI ZADOVOLJAN NAJNOVIJIM NASTUPOM U 'FEEDBACKU'?


Zadnjim nastupom u feedback-u sam veoma zadovoljan, i to iz više razloga:

a) kvalitet zvuka je bio odličan – čulo se sve što je trebalo da se čuje i to na pravi način; nadležni kluba Feedback (Ceka, Toni i Điđi) ovim zadužuju margitu za sva vremena (inače, pored ranije pomenutog Fast radija, klub Feedback je margitajemrtvoj uvek pružao punu podršku, te za svoju popularnost u našem gradu ona u mnogome ima da zahvali njima!);

b) Milan (bas) i Vlada (gitara) – inače, obojica iz grupe Danilov doživljaj Beča su sve odsvirali krajnje disciplinovano & precizno i uz to su uspeli da u mašinsku izvjedbu unesu dušu, tako da se i u budućnosti sigurno može očekivati plodna saradnja;

c) margita je dve pesme, pošto je pozvana na bis, izvela uz pomoć synthy-djevojke, koja je udahnula preko potrebnu dozu feminine svežine u muškim znojem zasićen program; njene nežne ruku su ostvarile visoki stepen simbioze sa Roland Alpha Juno sintisajzerom, te i ovde možemo uočiti naznake budućih pobeda;

d) VJ-ing je celoj stvari dodao i vizuelnu dimenziju, koja je revnosno pratila tematiku, a bogme i poetiku margitinog opusa – hvala The Chelsea Girls-ima, koji su bili odgovorni za video-nadzor.

Možda onima koji nisu bili u Feedback-u 11. maja deo atmosfere sa koncerta može da dočara snimak pesme 'Transexual (Zarkoff remix)', koji može da se skine sa: www.coldtrinity.com/bands/margitajemrtva/TransexualZarkoffRmxLive.mp3


-GDE I KAKO I PO KOJU CENU MOGU TVOJE OBOŽAVATELJKE OBA POLA DA DOĐU DO MARGITINIH AUDIO ZAPISA I DRUGOG FANOVSKOG MATERIJALA?


Diskovi mogu da se kupe u Beogradu u Plato Music Store-u, na uglu Knez Mihailove i Čika Ljubine. Zainteresovane /-i, kojima je prestonica daleko, slobodno mogu da pišu na shop@coldtrinity.com i da tako naruče neki od CD-a.

Za fanovski materijal mogu da se obrate direktno margiti na