понедељак, 11. октобар 2010.

1001 FILM KOJI MORATE VIDETI PRE SMRTI (4. deo)



            idem dalje kroz šnajderov izbor, i iz njega vadim komade mesa po mom ukusu, dok druge ostavljam po strani, za gladnije i manje probirljive dane, a poneke bacam smesta kao bezukusne, ili šta god.
dakle, period 1960-ih: napokon smo iza sebe ostavili period beslovesnih mjuzikala, dobrostivih vesterna (manje-više), melodrama, otužne sentimentalnosti i lažne moralnosti: ulazimo polagano u revolucionarni period, sa sve radikalnijom estetikom i modernijim odnosom prema životu, filmu, umetnosti i univerzumu – sa slobodnijim i direktnijim odnosom prema slobodnijim, kontroverznijim (i najzanimljivijim) temama.
evo sada, sa blagim zakašnjenjem, nastavka mog izbora iz šnajderovog izbora -
           
 

The Apartment (1960)
= 4-

Spartacus (1960)
= 3

Splendor in the Grass (1961)
= nekad, možda. al sumnjam.

Last Year at Marienbad (1961)
= 3+
teško je odoleti prenadrkano hipnotičkoj oniriji ovog ludila.

The Pier (1961)
=?

*** One-Eyed Jacks (1961)
= neprostiv propus! da se gleda!

Lola (1961)
= neka, fala.

* Breakfast at Tiffany's (1961)
= moglo bi da se ponovi, davno, pradavno gledano...

The Night (1961)
Jules and Jim (1961)
= ma ni u ludilu.

Viridiana (1961)
= 4-
jedan od dražih mi bunjela, sa očitijim uticajem m. de sadove filozofije.

The Ladies Man (1961)
=?

Through a Glass Darkly (1961)
= i ovo bi se moglo ponoviti. pamtim ga kao ne baš mnogo zanimljivo dramurdisanje (iz tog pod-žanra, ako već mora, preferiram bergmanov VUČJI ČAS)

Chronicle of a Summer (1961)
=?

The Hustler (1961)
West Side Story (1961)
= nema šanse.

A Dog's Life (1962)
= ahhh, mondo... vredan istorijski, i za fusnotu, ko se time bavi korenima snuff-estetike.

Cleo from 5 to 7 (1962)
Dog Star Man (1962)
An Autumn Afternoon (1962)
The Eclipse (1962)
= c.

Lawrence of Arabia (1962)
= 4+ / 5-
otkad mi čuči mega-dvd izdanje sa 300 extra dodataka – samo još da nađem 3 sata u nizu da ga obnovim. ali svakako veliki film u svakom smislu.

To Kill a Mockingbird (1962)
= 3-
fosil, pretežno istorijske vrednosti.

The Manchurian Candidate (1962)
= zaspao sam prošle godine kad sam pokušao da gledam. nisam impresioniran viđenim, al valjalo bi da ga dogledam.

Lolita (1962)
= 3+
prevelik je zalogaj ova knjiga, bila i ostala, ali kjubrik se junački izborio, onoliko koliko je u to vreme bilo moguće, da napravi umereno respektabilnu ali ni izbliza tako emotivno i intelektualno (i formalno) komplexnu tvorevinu kao što je to roman.

Keeper of Promises (1962)
=?

The Man Who Shot Liberty Valance (1962)
= 3+
odlično do pred kraj, kad ga zatupi predugačkim epilogom nakon što l.v. bude upucan.

What Ever Happened to Baby Jane? (1962)
= 3+
odličan trash.

My Life to Live (1962)
Heaven and Earth Magic (1962)
= c.

The Birds (1963)
= 5-
bezmalo savršen film. preopterećen prezastarelom prenaglašenom i premelodramatičnom psihoanalizom (odnos mama-sin). ali je zato režiran u pizdu materinu (što bi reko frojd) i sadrži bar 5-6 antologijskih set-pisova, plus slojevit i raznolik podtext – zabava na 300 frontova odjednom, od senzacionalističkog treša do duboke filozofije.

The Nutty Professor (1963)
= ovo kreveljenje sam zadnji put gledo ko klinac, kad mi je bilo ok. parčići uhvaćeni mnogo kasnije na tv-u nisu me potakli da mu se vratim.

Blonde Cobra (1963)
The Cool World (1963)
=?

* 8 1/2 (1963)
= pogledaću, zbog barbare stil ako ni zbog čega drugog!

* Passenger (1963)
= prvi put čujem – deluje zanimljivo. pogledaćemo...

Contempt (1963)
= 3
očekivao sam više oštrine i prezira, ali... zabavno.

Hud (1963)
= možda nije loše, al nema žurbe. ako doživim 120 godinu, možda...

Winter Light (1963)
= hm. ljudi pričaju i pričaju i pričaju o svom 'troubled' odnosu s bogom (if any). kao da sam već gledo!

Flaming Creatures (1963)
= precenjena budalaština strogo istorijskog značaja (fusnota iz pregaženog vremena).

The Great Escape (1963)
= sećam se ovog kroz maglu: film za decu. u nekom trenu dosade (?!) mogo bi se ponoviti. a ne bi ni morao.

* Shock Corridor (1963)
= 3
zreo za reprizu: pamtim neke prilično naivno-patetično-melodramatično-zastarele predstave o ludilu...

The Leopard (1963)
= the leopard from yard? ma idi! ne u ovom životu.

Barren Lives (1963)
= slike iz života sirotinje? ZDRAVO!

Mediteranee (1963)
=?

** The House is Black (1963)
= jao, ovo je onaj o koloniji leproznih: otkad se to nakanjujem da potražim!

The Haunting (1963)
= 4
vrh klasičnog 'ghost house' filma.

*** An Actor's Revenge (1963)
= ovaj japanski klasik je krajnje vreme da se overi!

The Servant (1963)
= mutno se prisećam ove dirk-bogardijade, ali nemam žurbu da ga repriziram.

Goldfinger (1964)
= bond? nema šanse.

Scorpio Rising (1964)
= istorija. ali vredna.

The Umbrellas of Cherbourg (1964)
= neka, hvala.

Marnie (1964)
= 3
intrigantna boleština počev od koje hičova patologija postaje transparentnija (a sa kulminacijom u FRENZY)

My Fair Lady (1964)
= c.

* Woman in the Dunes (1964)
= 3
očekivo sam više, al dopuštam minornu šansu da ga nisam pažljivo gledo; zreo za reprizu.

Dr. Strangelove (1964)
= 5-
iako je politički-istorijski prevaziđen, posmatran kao seciranje tendencija koje su univerzalne, i pre ili kasnije se ispolje u drugačijem istorijskom liku, ovo je timeless classic i retko pametno-duhovita komedija i dan-danas.

A Hard Day's Night (1964)
= bitlsi. uf. gledo ko klinac, i možda ću nekad, kao starac.

The Red Desert (1964)
=nimalo zanimljivo ne zvuči...

* Shadows of Forgotten Ancestors (1964)
= imam neki srednje-slab snimak, al spremam mu se već neko vreme...

The Masque of the Red Death (1964)
= 4
"Can you look around this world and believe in goodness of a god who rules it?! Famine, pestilence, slaughter, disease and death... They rule this world."
audio-vizuelna divota retko lucidnog scenarija, dijaloga i situacija, vrh kormanovog i prajsovog bavljenja hororom.

Before the Revolution (1964)
= trebalo bi, nekad...

Gertrud (1964)
= dužnost mi nalaže, al neće mi duša... nateraću se jednom, možda...

* The Gospel According to St. Matthew (1964)
= ovog pazolinija ću svakako overiti uskoro.

* Black God, White Devil (1964)
= ovo deluje odlično, i već dve godine mi čuči na nekom disku... note to self: gledaj!

The Demon (1964)
4-
= čudno, ovako se ne piše reč 'onibaba'! anyway, sjajan rani horor-masterpis o demonima požude, pohlepe i indiferentne prirode.

Vinyl (1965)
= ovo zvuči kao neki vorhol kome bih možda i dao šansu. nekad.

* The Shop on Main Street (1965)
= pogledaću. nekad.

Doctor Zhivago (1965)
= couldn't humanly care less.

The War Game (1965)
= 3+
stravični dokumentarac iz paralelne stvarnosti u kojoj je atomski rat zbrisao život kakav poznajemo i bacio nas u hiperrealistički pakao na zemlji.

Tokyo Olympiad (1965)
=?


The Battle of Algiers (1965)
The Sound of Music (1965)
= ne zanima me.

The Saragossa Manuscript (1965)
= 3+
odlična vizuelna magija i mestimično atmosfera, ali predugačko, prenatrpano, prekonfuzno a nedovoljno involving. ipak, klasik filmske fantastike i vredan probijanja kroz.

** Alphaville (1965)
= da se gleda!

Chimes at Midnight (1965)
= ovo me ostavilo ledeno ladnim na prvo gledanje, ali u nekom trenu ću mu dati još jednu šansu.

Repulsion (1965)
= 3+
vrlo dobra studija paranoje, klaustrofobije i represije.

** Juliet of the Spirits (1965)
= da se gleda, nogekako!


Pierrot Goes Wild (1965)
= ovo ću, za sada, zaobići.

Faster, Pussy Cat! Kill! Kill! (1965)
= 3-

Golden River (1965)
= indijske izbeglice? ZDRAVO!


*** The Man Who Had His Hair Cut Short (1965)
= oho! najzad da otkrijem na ovoj listi i nešto za šta nisam dosad znao, a zvuči zanimljivo! overićemo!

Hold Me While I'm Naked (1966)
= nemam mnogo ljubavi za ove detinjarije, ali im priznajem određenu istorijsku vrednost. a sad – u muzej, a ne na moj ekran!

Blowup (1966)
= 4-
očaravajuća, vizuelno fascinantna, simpatično nadrkano pretenciozna glavolomka koju volim na čisto visceralnom nivou i nevezano za bilo kakva 'značenja', 'podtext' i ostalo. uostalom, arđento je potekao iz blow-upa, iz marijenbada i iz diznijeve snežane (krv i crne čipčićke se podrazumevaju).

The Good, the Bad, and the Ugly (1966)
= 5
perfekcija: šta reći? voleo bih da traje još duplo duže!