уторак, 19. октобар 2010.

Ričard Stenli snima!


            у оквиру акције 'удри тата, цепај тата, чика стенли снима' желим да на овом блогу екcлузивно обзнаним неке детаље везане за нови стенлијев пројекат.
            као алиби за то послужиће ми оно што је фангориа јуче обзнанила, с тим што ја нећу то да копи-пејстујем него ћу да додам и пар уникатних, конкретних и еxклузивних ствари, будући да имам нешто бољи увид у тај пројекат.
            у питању је омнибус под насловом ТХЕАТРЕ БИЗАРРЕ. осим стенлија, који је први снимио своју деоницу, ту треба да своје епизоде режирају још даглас бак, том савини, бади ђовинацо, дејвид грегори и карим хусаин (који ће, поред режисерске, да заради и још две плате дир. фотографије, пошто је усликао стенлијев филмић, а предстоји му и онај који ради бак).
 
karim husain istražuje francuske šume

            идеја је да сви ти филмићи (10-20 минута комад) унутар омнибуса буду инспирисани гран-гињолом и ефектима gross-outa карактеристичним за представе тог класичног француског хорор театра. сва одабрана имена су више него компетентна да се искажу у тој врсти грозе, јер имају ауторитативан минули рад у таквим филмовима.
 
foto: karim husain istražuje francuske narodne umotvorine

            стенли је прошле недеље завршио петодневно снимање своје деонице засноване на краткој причи кларка ештона смита 'The Mother of Toads'. причу можете прочитати онлајн ако кликнете на дати линк, а успут на истом месту се и дубље упознати са к.е. смитом, лавкрафтовим савремеником и саучесником у акцији 'weird, weird tales'. најбоље смитове приче могу се упоредити са неким од бољих (мада не и најбољих) лавкрафтових, али 'мама на жабе' свакако не спада у врх његовог опуса. ради се о обичној, простој, линеарној, палп причици заснованој на сеxуалном гађењу (и мизогинији?) која у хорор воде преноси искуство многих швалера којима се деси да се пробуде крај неког габора и упитају се 'дођавола, зар сам ОВО ноћас јебо?!'  
имајући у виду наслов, мислим да није неки спојлер ако кажем да се главни јунак смитове причице пробуди крај огромне дебеле женолике жабе.
            прочитао сам сценарио – који потписују стенли, неки жабар (sic!) & стенлијева дружбеница (наведена под уметничким јој именом). то је кратка ствар, на 17 страна, и нема ту места да се богзна шта дода на 'баре бонес' заплет смитове причице. уместо скоро малолетног шегрта, у загрљај вештице у филму заглави амерички туриста који у руралној француској истражује езотеричну прошлост и старо камење, а друштво му прави девојка помало сморена његовом 'езотеријом'... све остало је, мање-више, исто као у причи, с тим што се овде уместо елиптичног скока ватрена ноћ са женом-бабом-жабом приказује, што ће бити прилика за неке забавне ефекте маске.
            видео сам те дизајне али не смем да их овде качим, па зато ово илуструјем само фоткама већ обзнањеним на фангорији и twitchu. предвидиво, 'kреатурa' изгледа као нешто из инсмута, односно гордоновог ДАГОНА. осим тога, сценарио захтева и један скоро сасвим прождран леш у чијим ребрима и стомачној дупљи чуче жабе-месождери (да, глупо је, знам, ал јеби га!). речено ми је да неће бити ЦГИ-ефеката (можда мало за 'enhancement') и да су користили углавном праве жабе, и нешто мало мапет-папета.


наравно, жабе као 'претња' (каквима их овај сценарио представља) тотални су апсурд и имбецилност, јер, come on – шта жаба може да вам уради? да вас прождере својим оштрим зубима? може да вам пљуне под прозор, ето шта. проблем са овим је исти као у легендарно идиотској сцени фулчијеве ЕНИГМЕ у којој стотинак виноградарских пужева 'прождере' (?!) девојку која, уместо да скине мале љигавце са себе, само непокретно лежи и вришти док је ови, је ли, ждеру својим очњацима и разрађеним чељустима. or something!
  
            да будем искрен, овај сценарио је далеко од амбиција и моћи редитеља који је способан за много јаче и озбиљније ствари од овог палпа. истина, стенли је велики фан лавкрафта и смита, а радња је смештена у део француске у коме он ионако у последње време проводи више времена него у енглеској, будући да се скроз посветио истраживању тврђаве монсегур и катарске мистерије – о чему можете читати фасцинантне езотеричне путописе и залуђивања на његовом блогу.  

foto: stenli sedi u đavoljoj stolici, french style

значи, стенлију је срце заиста у овоме, није тезга, биће ту прилике и за директно (и небитно) позивање на лавкрафта и његов 'elder sign' који се помиње и приказује у једном трену, и за палп-креатуре, и за сплаттер, и за weird sex, и за неизбежни trade-mark stanley омаж итало-хорору (овде – кроз чињеницу да маму на жабе игра хероина фулчијевих најбољих филмова, катриона мек кол!!!). подсећам да је у његовом ОСТРВУ ДР МОРОА требало да игра барбара стил, али је тај пројекат пуко већ 3. дана снимања. сигуран сам да ће катриону боље да измузе од несрећног ложијеа у СЕНТ АНЖ.
 
foto: katriona, i baba i žaba!

овде је, како чујем, све прошло ок са снимањем, па ако ништа друго, МАМА НА ЖАБЕ барем означава прву стелијеву режију играног филма (па макар и кратког!) у задњих 18 (!!!) година! мислим на иоле комерцијалан филм а не на повремене кратке еkcперименте и играрије којима се одржавао у кондицији током протекле две деценије.
            недавно је обзнањена и вест да стенли ради најновију верзију адаптације балардовог романа HIGHRISE, који треба да режира винћенцо натали. након СПЛАЈСА нисам више сигуран да је он способан да то уради како ваља, али не сумњам да ће стенли да одради добар посао, јер он одлично осећа баларда (то се најбоље види у неким његовим нереализованим сценаријима које сам чито).
            а ако се питате – шта је са његовим пројектом VACATION, који најављује већ 3-4 године уназад, па... то је већ толико пута заказано па одложено, обећано па померено (проклети продуценти! проклете паре! али зато за shitty NIGHT OF THE DEMONS римејк увек има ко да пљуне лову!) па стога тешко да нешто значи најава да би се то, како ствари сада стоје, могло снимати фебруара идуће године. или неке друге.
 
foto: katarska tvrđava nema alternativu!

            ова веза са наталијем прилично обећава – ако се тај филм деси, крајње је време да се стенли из забрана култа, low-low budgeta, езотерије и ко-зна-знаће филммејкинга бар мало примакне озбиљним продукцијама, и HIGHRISE му је за сада најбоља шанса за то...

NOVI SRPSKI FILM – POJAM, DOMETI, KONTROVERZE

             u okviru akcije 'srpski film i/ili smrt' imam zadovoljstvo da najavim jedno vanredno, čak unikatno, dosad neviđeno a vala i teško ponovljivo dešavanje. narode, ovo sebi ne smete dopustiti da propustite! bilo da ste filmofil, filmolog, filmatist, filmadžija, filmofob ili naprosto ljubitelj lude zabave, ovo se viđa jednom u životu, pa zato, nemoj da sam od nekog čuo 'ih, nisam znao' ili 'ah, bila subota, pijačni dan, poslala me žena po rotkvice' ili pak, daleko bilo, 'uh, padala kiša pa me mrzelo da izađem iz kuće'!
            dugujete sebi, ali i svojim unucima kojima ćete pričati o ovome, da to overite naživo!
            evo šta je:

Institut za pozorište, film, radio i televiziju Fakulteta dramskih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu
u subotu, 23. oktobra 2010. godine,
sa početkom u 12 časova,
u galeriji Artget, Trg republike 5, Beograd,
organizuje tribinu pod nazivom
NOVI SRPSKI FILM – POJAM, DOMETI, KONTROVERZE

U ukupnom trajanju od 3 časa, tribina podrazumeva desetominutna izlaganja učesnika i diskusiju uz pomoć moderatora i učešće publike.


Uvodna reč:
dr ENISA USPENSKI (direktorka Instituta)


Učesnici:

DIMITRIJE VOJNOV (filmski kritičar i scenarista) – Namere novog srpskog filma

MIRKO STOJKOVIĆ (filmski kritičar i scenarista, docent FDU) – Anon delivers

ALEKSANDAR RADIVOJEVIĆ (filmski scenarista i kritičar) – Nasilje u novom srpskom filmu

MLADEN ĐORĐEVIĆ (filmski reditelj) – Seks i pornografija u novom srpskom filmu

mr DEJAN OGNJANOVIĆ (filmski i književni teoretičar i kritičar) – Žanr kao blagoslov i kao prokletstvo: prednosti i zamke žanrovskog pristupa u novijem srpskom filmu

dr IVANA KRONJA (filmska teoretičarka i kritičarka) – Pravci razvoja domaće kinematografije: disparatna ostvarenja

MIROLJUB STOJANOVIĆ (filmski kritičar i teoretičar) – Recepcija novijeg srpskog filma i polemički kontekst

SRĐAN VUČINIĆ (filmski teoretičar i kritičar) – Tranzicija – epizodni junak novog srpskog filma

SAŠA RADOJEVIĆ (filmski kritičar, scenarista i reditelj) – Tretman državnih institucija u novom srpskom filmu

IVAN VELISAVLJEVIĆ (filmski kritičar i teoretičar) – Zašto srpski film treba ipak shvatiti ozbiljno

Specijalni gost:
MIČ DEJVIS /Mitch Davis/ (koselektor programa Subversive Serbia festivala Fantasia u Montrealu)
(da ne bude zabune, Mič svoje izlaganje šalje preko neta, nažalost neće tu biti lično...)

Moderator:
VLADIMIR KOLARIĆ (filmski teoretičar, doktorant FDU)


Artget je tačno iznad knjižare Stubovi kulture, može se popeti iz knjižare stepenicama.


PS: Da, imaću neki broj primeraka NAŽIVOG sa sobom, slobodno me spopadajte.